Overeenkomst bereikt tussen Standard de Liège en Dimitri Lavalée: de Belgische verdediger keert terug naar zijn jeugdclub met een contract voor de komende 2 seizoenen (met 1 bijkomend seizoen als optie).
Geboren in Soumagne op 13 januari 1997 (29 jaar), doorliep Dimitri zijn volledige opleiding bij de Rouches tussen 2003 en 2016.
Vanaf seizoen 2016-2017 trainde hij met de A-kern en maakte hij zijn eerste wedstrijden in de Jupiler Pro League in het seizoen 2019-2020, na een uitleenbeurt van één seizoen bij MVV Maastricht (32 wedstrijden).
In juli 2020 trok hij naar de Bundesliga, bij FSV Mainz 05. In 2021-2022 uitgeleend aan STVV (44 wedstrijden), werd hij in 2022 overgenomen door KV Mechelen (29 wedstrijden) voordat hij in 2023 naar Sturm Graz trok (98 wedstrijden, twee keer kampioen van Oostenrijk in 2024 en 2025 en winnaar van de Oostenrijkse Beker in 2024).
Marc Wilmots : « Ik ben erg blij dat we een kwalitatieve Belgische verdediger naar de club kunnen terugbrengen die in verschillende systemen kan spelen. Dimitri heeft het DNA van Standard en een uitstekende mentaliteit. Hij is er ook in geslaagd zich in het buitenland te doen gelden, waar hij trofeeën won en wedstrijden in de Champions League en de Europa League speelde. Zijn ervaring zal een meerwaarde zijn, vooral om onze jonge spelers te begeleiden. »
Dimitri Lavalée : « Ik ben heel blij terug te keren naar waar voor mij alles begon. Dankzij de ervaring die ik tijdens mijn parcours heb opgedaan, wil ik nu mijn club waar mijn hart ligt helpen haar doelstellingen te bereiken en ik kijk ernaar uit de Luikse passie weer te beleven. »
We wensen Dimitri een warm welkom thuis en het beste onder onze kleuren.