Pro League en clubs trappen 16e kerstactie af: bied nu op gesigneerde shirts en unieke ervaringen !
Tussen vrijdag 20 en maandag 30 december nodigen de Pro League, haar clubs, DAZN en andere partners de Belgische voetbalfans opnieuw uit om een bod te plaatsen op gesigneerde wedstrijdshirts van hun favoriete spelers of teams uit de Jupiler Pro League, de Challenger Pro League en de Lotto Super League. De opbrengst van die kerstveiling gaat opnieuw naar onze maatschappelijke partner Younited Belgium, die voetbalteams opricht waarin kwetsbare mensen steun, structuur en een thuis vinden.
Lorin Parys, CEO van de Pro League : "Samen met onze fans, tonen we ons in deze kerstperiode opnieuw solidair met wie het zwaar heeft. Younited Belgium toont al jaren de ware kracht van voetbal. Onze favoriete sport biedt mensen in nood toekomstperspectief, door hen via een team een netwerk en structuur aan te bieden en uit het isolement te halen. Mede dankzij onze jaarlijkse kerstactie zijn er intussen 56 Younited-teams opgericht waarin bijna 2.000 personen verspreid over het hele land hulp krijgen. Het is hartverwarmend om te zien hoe clubs, spelers, partners en fans zich al 16 jaar inspannen voor dit prachtige initiatief. Voetbal als het perfecte bindmiddel voor de samenleving."
De zestiende editie van onze kerstactie zet weer in op de bekende formule. Dit weekend dragen alle spelers van de Challenger Pro League (speeldag 16) het logo van Younited Belgium op hun borst. Tijdens het kerstvoetbal van 26 en 27 december volgen de spelers van de Jupiler Pro League, voor de gelegenheid opnieuw omgedoopt tot Younited Pro League. Alle shirts, inclusief truitjes van de Rode Duivels, Red Flames en Lotto Super League teams, worden na afloop van de wedstrijden gesigneerd en online geveild, via het MatchtWornshirt platform.
De online veiling via MatchWornShirt opent op vrijdag 20 december en sluit af op maandag 30 december om 20u. Bieden kan via www.matchwornshirt.com/proleague. Koerierpartner DHL zorgt voor een vlekkeloze levering van jouw gewonnen shirt aan huis. De opbrengst van de kerstactie gaat integraal naar Younited Belgium. Met elk bod ondersteunen de fans maar liefst 56 Younited-ploegen en 2000 deelnemers, verspreid over heel België.
Over Younited Belgium
Younited Belgium biedt al jaren een veilige plek waar kwetsbare mensen zichzelf kunnen zijn, zichzelf kunnen terugvinden en kunnen ontplooien. De slogan My team, my home vertaalt de doelstelling perfect. De Younited-spelers – vaak geconfronteerd met uitdagingen als armoede, verslaving, psychische kwetsbaarheid of huisvestingsproblemen – vinden in hun team een thuis. Hier bouwen ze niet alleen aan hun zelfvertrouwen, maar ook aan een
betere toekomst.
Ongeacht ras, afkomst, religie of sociale situatie: wie ploegmaats heeft, vindt altijd wel ergens steun. Younited Belgium biedt daarnaast een begeleidend kader en tegen kwetsbaarheid op vlak van huisvesting, psychische gezondheid, welzijn, armoede of verslaving. Bij hun team bouwen spelers aan zelfvertrouwen, krijgen ze structuur en leggen ze contact met hulpverleners en lotgenoten.